torsdag 21. oktober 2010

Chili con carne!

I dag lagde jeg Chili con carne med kyllingkjøttdeig. Jeg serverte retten med ris, guacamole og tortillachips. Jeg synes den ble veldig god, men ikke særlig sterk. Så hvis du vil ha den enda sterkere kan du bare tilsette en finhakket chili  når du tilsetter chilipulveret.
Til 4 personer trenger du:

Guacamole
2 avokado
2 ss rømme
1-2 hvitløkfedd, finhakket
1/2 rød chili, renset for frø og finhakket
saften fra 1 lime
salt og pepper

Slik gjør du
Del avokadoene i to, fjern steinen og skrap ut kjøttet med en skje.
Mos avokadokjøttet med en gaffel eller i en stavmikser, og bland inn de øvrige ingrediensene.
Smak til med salt og pepper. Ha guacamolen i en skål og sett den tildekket i kjøleskapet.

Chili con carne
400 g kyllingkjøttdeig
Olje
2 rødløk, finhakket
2-3 ts chilipulver
Evt. finhakket chili
½ ts oregano
2-4 båter hvitløk, finhakket
1 boks hermetiske tomater
1 boks bønner i tomatsaus
1 grønn paprika i biter
Malt spisskummen

Ris til 4 personer

Slik gjør du
Stek kyllingkjøttdeig og løk i litt olje. Tilsett chilipulver, oregano, hvitløk og hermetiske tomater. La det trekke noen minutter. Bland inn bønner og paprika og la det koke opp. Smak til med spisskummen.  Kok ris etter anvisning på pakken.





1 kommentar:

  1. Heihei :)
    Så flott blogg du har:)
    Den skal jeg legge til i blogglista mi og legge meg til som følger:)
    koselig du vil være med på give awayen min:) lykke til:)

    klem fra siv anita

    SvarSlett