lørdag 1. januar 2011

Sjokoladetrøfler

Jeg vil ønske alle mine lesere et riktig godt nytt år. Jeg gleder meg til å forsette og prøve ut nye oppskrifter som jeg kan dele med dere.
På denne 1. dagen i år 2011 kommer oppskriften på sjokoladetrøfler. Mektig, men deilig konfekt som smelter på tungen. Oppskriften gir ca 35 trøfler.

Du trenger:
2 ½ dl kremfløte
300 g mørk sjokolade
2 ss konjakk eller rom
Til å rulle konfekten i:
1 dl kakao
Du gjør:
Kok opp fløten. Ta kjelen av varmen, knekk opp sjokoladen og ha den i. Tilsett konjakken og rør til sjokoladen smelter. Hell røren i en form, dekk til og sett kaldt natten over. Lag kuler med et kulejern som er skyllet i varmt vann. Form gjerne kulene enda rundere med hendene. Rull trøflene i kakao. Oppbevar trøflene kaldt, i en tett boks.

1 kommentar: