fredag 3. desember 2010

Kyllingkjøttboller i tomatsaus

I dag kommer oppskiften på noen saftige kyllingkjøttboller jeg laget denne uken! Jeg serverte kyllingbollene i en hjemmelaget tomatsaus.
Til 2 personer trenger du:
600 g kjøttdeig
40 g revet parmesan
1 ts salt
1/2 ts malt muskatnøtt
1/2 ts kvernet sort pepper
2 egg
2 fedd finhakket hvitløk
2 ss hakket basilikum
2 ss hakket bladpersille
Sausen:
6 Friske tomater
1 fedd hvitløk, finhakket
1 rød chili
olivenolje
frisk, hakket basilikum
Slik gjør:
Bland alle ingrediensene til kjøttbollene godt og form små runde boller med en skje, hånden din og kaldt vann. Stek kjøttbollene på middels sterk varme i litt olivenolje, til de har fått en fin brunfarge. Legg de litt til siden mens du lager tomatsausen.
Finhakk hvitløk og chili og la surre i noen sekunder i olivenolje. Ha i resten av ingrediensene i panna, rør godt og varm opp. Dette tar bare et par minutter. Ha kjøttbollene i sausen i panna mot slutten av oppvarmingstiden.
Ha i kjøttbollene, la de trekke i ca 5 min til de er varme og gjennomkokte. Server med nykokt spagetti og revet parmesan.


2 kommentarer:

  1. Åhh, jeg bare elsker kyllingkjøttboller og denne utgaven skal jeg absolutt prøve ut:)
    ha en fin helg:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk og ha en super helg du også!

    SvarSlett